ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်အပေါ် ကျူးလွန်လီစယ်ထားမှုအား ပြန်လည်ဖြေရှင်းချက် အမှတ်စဉ် (၃)

.....သို့ရာတွင် နဗီတမန်တော် မုဟမ္မဒ် (ဆွ)၏နောက်ပိုင်းတွင်မူ အလ္လာဟ်အရှင်မြတ်သည်ကိယာမသ်နေ့ တိုင် နဗီတမန်တော်မုဟမ္မဒ် (ဆွ) အားသာလျှင် နဗီတမန်တော် အဖြစ်ရွေးချယ်မြဲရွေးချယ်လျှက်ပင်။ ဤ သည် ကား မိရ်ဇာအီကာဒယာနီ တို့ မုစ်လင်မ်တို့၏အီမာန်အားတိုက်ခိုက်ရာတွင် အသုံးပြုသော ကျမ်းတော်
မြတ် ကုရ်အာန် အာယသ် တော် (၂၂း၇၅) ၏နားလည်မှု နှင့်ပတ်သတ်၍ မုစ်လင်မ် တို့ထားရှိသော အကီဒဟ် ပင် ဖြစ်ပေသည်........ (အလ်ဖုရ်ကန်မြန်မာဒေါ့ကွန်းအား ရေးသားဝါဒဖြန့်နေသည့် ဝဟာဘီစလဖီအဲဟ်လေ ဟဒီးဆ် self claim မုဖတ်စိရုလ်ကုရ်အာန်၏ အရေးအသား)


နောက်ခံ

အထက်ပါအတိုင်း ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်မုက္ခပါတ်တော်တစ်ခုမျှထောက်ပံ့မထားဘဲစိတ်ကြိုက်သဖ်စီရ်ဖွင့်၍ တမန်တော်မြတ်(ဆွ)၏ အွမ္မသ်ထုကြီးကို အဆီးအတားမဲ့စော်ကားဆဲရေး ပျက်ရယ်ပြုရှုံ့ချနေသည့် ရှိုင်တာန်မိစ္ဆာ၏လွှမ်းမိုးခြင်းခံရသူ စလဖီသည် ၎င်းအနေဖြင့်အသေးအဖွဲ ကိစ္စလေးများတွင်ပင် အစဉ်အဆက်ဆန့်ကျင် ဘက်ပြုလာခဲ့သည့် အကိုကြီးအဲဟ်လေကုရ်အာန်(စလဖီ့အေခါ် အဝေါ်) ၏ ၃၃း၈ နှင့် ၃း၈၂ ဆက်စပ်မှှုအားငြင်းချက် ထုတ်သည့်သဖ်စီရ်ကို လက်ခုပ်လက် ဝါးတီးသြဘာပေး၍ ထုံးစံအတိုင်း မုဖတ်စီရုလ်ကုရ်အာန်ကြီးများနှင့် မိမိအနေဖြင့် အစစ်အမှန်အစ္စလာမ် အဟ်မဒီယသ်အားတိုက်ခိုက်ဖို့ရာ အရှိန်အဝါအလွန့်အလွန်ကြီးမားသည့် သဖ်စီရ်ဋီကာရှင်သူတော်စင်များအြဖစ် ခေါ်ဝေါ်သမုတ်ကိုးကား အမြတ်ထုတ်ခဲ့သော အစ္စလာမ့်ကမ္ဘာမှ သူတော်စင်ပညာသည်များကို ဤနေရာပုံတွင်ပါရှိသည့်အတိုင်း ပျက်ရယ်ပြုခဲ့ပါသည်။

ဝဟာဘီ၊စလဖီ၊ လမ္မာအေရှုှိင်တာန်နီယဟ်၏လွှမ်းမိုးခြင်းခံရသူ ဖြေဆိုရမည်မှာ -

၁) ၂၂း၇၅ ပါ ယဆ်တွဖီကို စလဖီ ဂရန့်ရ
ဃာဇီဟာရှင်မ်ဆာဟိဘ်က အမှားအယွင်းပြုလိမ်လည်ဘာသာပြန်ဆိုထားခဲ့သည် ဟုတ်ပါသလား။ ထိုသို့အမှားအယွင်းပြုထားမှုကို ဆော်ဒီစလဖီများက လှစ်လျူပြုခဲ့သည် မဟုတ်ပါလား။

၂) ၃၃း၈ နှင့် ၃း၈၂ ကို ဆော်ဒီစလဖီဂရန့်ရ ဃာဇီဟာရှင်မ်ဆာဟိဘ်က မိမိ၏သဖ်စီရ်တွင် ချိတ်ဆက်ပြထားသည် ဟုတ်ပါသလား။ ထိုသို့ချိတ်ဆက်ပြထားမှုကို အသင် self claim မုဖတ်စီရုလ် ကုရ်အာန်က ခြေဖြင့်ခတ်၍ "ကိုယ့်ဆရာသမားကြီးတွေကိုပါ ထိခိုက်တဲ့ အဆဲ တွေနဲ့" (စလဖီ့အရေးအသား) အစစ်အမှန်အစ္စလာမ် အဟ်မဒီယသ်ကို အစွမ်းကုန်ဆဲရေးစိန်ခေါ်ထားခြင်း ဟုတ်ပါသလား။

နောက်ပေါက်ရွှေကြာ၊ ရေအိုင်ထဲမှဖားသငယ်များ သို့မဟုတ် အသင့်ကဲ့သို့သော self claim မုဖတ်စိရုလ်ကုရ်အာန်များ၏ သဖ်စီရ်များမှအပ အသင်၊ အလ်ဖုရ်ကန်မြန်မာဒေါ့ကွန်းအား ရေးသား ဝါဒဖြန့်နေသည့် ရှိုင်တာန်၏အမွေခံစလဖီ ကိုယ်တိုင် နံပါတ် ၁ နေရာထားကာ တွင်တွင်ကိုးကားလာခဲ့သော သဖ်စီးရ်အိဗ္ဗနုကစီးရ်တွင်ပင် ၃း၈၂နှင့် ၃၃း၈တို့အား ချိတ်ဆက်ပြထားသည်အား အသင်မမြင်တွေ့ ပါလေသလော၊ သို့မဟုတ် ဆော်ဒီစလဖီဂရန့်ရ ဟနဖီအာလင်မ်ကြီး၏ သဖ်စီရ်အား အကိုကြီးအဲဟ်လေ ကုရ်အာန်(စလဖီ့အေခါ်အဝေါ်) ၏ သဖ်စီရ်လောက်မျှ တန်ဖိုးမထားတော့ပေသလော၊ အိဗ္ဗနုကစီးရ် ကဲ့သို့သော ပုဂ္ဂိုလ်အား အကိုကြီးအဲဟ်လေကုရ်အာန်(စလဖီ့အေခါ်အဝေါ်) အောက်လျော့၍ အရာပေး လိုက်ပြီလော။ (အာအူးဇိုဘိလ္လားဟေ အန်အကူးနာ မိနာလ်ဂျာဟီလီးန်)


ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်၏ ၃၃း၈ နှင့် ၃း၈၂ ဆက်စပ်ပုံသဘောတရား




၃၃း၈ နှင့် ၃း၈၂ ကို ချိပ်ဆက်တွဲဟပ်ပြသရာ၌ ဆော်ဒီစလဖီဂရန့်ရ မြန်မာနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ ဖိန့်ဖိန့်တုန်ကျော် ကြားလှသော ဃာဇီဟာရှင်မ်ဆာဟိဘ်၏ သဖ်စီရ် သဘ်ယာနွယ်ကုရ်အာန်တွင် လေ့လာနိုင်သကဲ့ သို့ ရှေးအဆက်ဆက်က ကမ္ဘာကျော်သဖ်စီရ်ဋီကာပညာရှင်ကြီးများ၏ အကျယ်အဖွင့်များ တွင်လည်း လေ့လာ နိုင်ပါသည်။

ထို့ပြင်သာမက ဆော်ဒီစလဖီဂရန့်ရ ဘုရင်ဖာဟဒ်ပုံနှိပ်တိုက်မှထုတ်ဝေသော အင်္ဂလိပ်ဘာသာပြန်ကုရ်အာန်၊ ၃၃း၇ အောက်ခြေမှတ်ချက်တွင်လည်း 3677 Cf. 3:81 ဟု ပြန်လည်ရည်ညွှန်းထားပေသည်။ လုံလောက်ပါပြီ။

" ကျောက်စစ်သဲကို၊ ရွှဲရွှဲဆီရေ ၊ ထွက်စိမ့်သည်ဟု ၊ ဆုံကျည်အ၀ ပွတ်မှားကြသို့ " ဆိုသည့်နှယ် မှားယွင်းသောအယူအဆအမြင်အသိရှိနေသူ အလ်ဖုရ်ကန်မြန်မာဒေါ့ကွန်းအား ရေးသားဝါဒဖြန့်နေသည့် ရှိုင်တာန်၏အမွေခံစလဖီအနေဖြင့် မြတ်သောအကျင့်ကို အားထုတ်ကျင့်ကြံသည် ဆိုသော်ငြား လည်း ကျောက်မှ ဆီထွက်ရန် ကြိုးပမ်းနေသည့်နှယ် အကျိုးမရှိနိုင်ကြောင်း ပညာယူမှတ်သားလိုက်ပါလေ။

ထပ်ဆင့်လုံလောက်စေပါသော် အစ္စလာမ်သာသနာရေးရာကောင်စီ၊ ရန်ကုန်တိုင်း၊ မြန်မာနိုင်ငံထုတ် ကုရ်အာန်ကပြောသောတမန်တော်တို့၏အထုပတ္တိများ စာအုပ် ၊ စာ ၆ တွင်လည်း ၃၃း၈ နှင့် ၃း၈၂ တို့အား ဆက်စပ်ပြထားပေပြီ။


စလဖီထောက်ခံသော အိဗ္ဗနုကစီးရ်

(Tafsir)

ဝဟာဘီ၊ စလဖီ၊ အဲဟ်လေဟဒီးဆ် အလ်ဖုရ်ကန်မြန်မာဒေါ့ကွန်းအား ရေးသားဝါဒဖြန့်နေသည့် ရှိုင်တာန်၏အမွေခံ နံပါတ် ၁ နေရာထားကိုးကားလာခဲ့သော သဖ်စီးရ် အိဗ္ဗနုကစီးရ်တွင် အာယတ်တော် ၃၃း၈ အောက်၌ "နဗီတမန်တော်များထံမှ ပဋိညာဉ်" ဟူသောခေါင်းစီးဖြင့် ၃း၈၂ ကို ကွင်းကွင်းကွက်ကွက် ထင်ထင်လင်းလင်းကြီး အစမှအဆုံး အသေးစိတ်ရေးသားပြပြီး ၃၃း၈ ပါ "မီးဆားက" ဆိုသည် ၃း၈၂ ပါ "မီးဆားက" နှင့် အတူတူပင်ဖြစ်ကြောင်းဖြင့် ၄၂း၁၄ ကိုအခြေခံကာ "ဤသည်ပင် အလ္လာဟ်အရှင်မြတ်က တမန်တော်မြတ်များထံမှ ယူထားသည့်ပဋိညာဉ်တော်ဖြစ်ပါသည်၊ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် ..... ၃၃း၈" ဟု ရေးသားပြထားခြင်းကြောင့် ပဋိညာဉ်တော်တွင် တမန်တော်မြတ်(ဆွ)ပါ အကျုံးဝင်ကြောင်း သိရှိလေ့လာလိုက်ရပေတော့သည်။ (အလ်ဖုရ်ကန်မြန်မာဒေါ့ကွန်းအား ရေးသားဝါဒဖြန့်နေ သည့် ရှိုင်တာန်၏အမွေခံစလဖီမှာတော့ အိဗ္ဗနုကစီးရ်၏ သဖ်စီရ်မှ ဖိုင်နယ်ပရောဖက်ကိုသာ စာလုံးမဲကြီးများဖြင့် ရေးပြချင်ဇောကပ်နေသလား မသိတော့ပါ၊ ၃၃း၈ အောက်ခြေမှတ်ချက်ကို မဖတ်နိုင်ပဲ အိဗ္ဗနုကစီးရ်ကလည်း အန္တိမပဲဟု မောင်းခတ်ပါလေတော့သည်။)

ဆက်လက်၍ သဖ်စီးရ် အိဗ္ဗနုကစီးရ်က "သစ္စာဝါဒီတို့အား ၎င်းတို့၏သစ္စာရှိမှုနှင့် စပ်လျှင်း၍ စစ်ဆေးမည်ဖြစ်ကြောင်း" ဆိုသည့်မုက္ခပါတ်တော်ပါ သစ္စာဝါဒီများဆိုသည် တမန်တော်များထံမှ သတင်းစကားများကို ထပ်ဆင့်ဖြန့်ချိသူများကို ရည်ညွှန်းခြင်းဖြစ်ကြောင်းဖြင့် [ တနည်း - မီးဆားက (ပဋိညာဉ်) ပါအချက်များနှင့် ပတ်သတ်ခြင်းမရှိကြောင်း] တဆက်တည်းရှင်းပြထားပါသည်။

၃၃း၈ ပါ ပဋိညာဉ်မှာ ၃း၈၂ ပါ အကြောင်းအရာပင်ဖြစ်ကြောင်း သဖ်စီးရ် အိဗ္ဗနုကစီးရ်က ၃း၈၂ ကိုဖော်ပြပြီး

This is the covenant which Allah took from them, as He
says:



And when We took from the Prophets their covenant,
and from you, and from Nuh, Ibrahim, Musa, and `Isa
son of Maryam.

ဟု အထက်ပါအတိုင်းလင်းပြထားပါလျက်ကယ်နှင့် ၊ အလ်ဖုရ်ကန်မြန်မာဒေါ့ကွန်းအား ရေးသားဝါဒဖြန့်နေ သည့် ရှိုင်တာန်၏အမွေခံစလဖီအနေဖြင့် အာဝါမ်များလမ်းမှားရောက်စေရန် ဆရာကို အာခံ လျက် မောက်မာထောင်လွှား ဘဝင်ကြွားကာ "ငါကွ" ဟု ဖြစ်နေပါလေတော့သတည်း။ (အာအူးဇိုဘိလ္လားဟေ အန်အကူးနာ မိနာလ်ဂျာဟီလီးန်)


ရူဟာနီယသ်မျက်စိကန်းနေသည့် ဒဂျာလ်၏အမွေခံ

၃း၈၂ နှင့် ၃၃း၈ တို့မှာဆက်စပ်လျက်ရှိကြောင်း ၃၃း၈ ပါ မီးဆားက မှာ ၃း၈၂ ပါ မီးဆားက ပင်ဖြစ်ကြောင်း အိဗ္ဗနုကစီးရ်က တင်ပြထားပြီးဖြစ်ပါသည်။ ဤသည့်မုက္ခပါတ်တော် နှစ်ခုသည် ဆက်စပ်လျက်ရှိပြီး ၃၃း၈ ပါ မီးဆားက၊ ပဋိညာဉ်မှာ မီးဆားကဟူသည့်စကားလုံးမပါသော ၃၃း၉ ပါ အကြောင်းမဟုတ်ဘဲ ၃း၈၂ ပါ အကြောင်းပင်ဖြစ်ကြောင်း မည်သူမှမငြင်းဆိုနိုင်ပါ။

(အလ်ဖုရ်ကန်မြန်မာဒေါ့ကွန်းအား ရေးသားဝါဒဖြန့်နေသည့် ရှိုင်တာန်၏အမွေခံစလဖီ အနေဖြင့် ငြင်းချက်ထုတ်လိုပါက ဆော်ဒီစလဖီများထံမှ ဂရန့်ကို ဃာဇီဟာရှင်မ်ဆာဟိဘ်နည်းတူ မိမိအားလည်း ချီးမြှင့်ပေးပါရန်ဦးစွာတောင်းခံပါလေ။)

ယခု "မီးဆားက" ၊ ပဋိညာဉ် ၃း၈၂ ပါ အကြောင်းအရာများကို လေ့လာပါမည်။

ထိုမှတစ်ပါးတုံ (ပြန်လည်အောင့်မေ့ သတိရကြကုန်၊) တရံရော အခါဝယ် အလ္လာဟ်အရှင်မြတ်သည် နဗီတမန်တော်များထံမှ ပဋိညာဉ်ဝန်ခံချက်ကို (ဤသို့)ယူတော်မူလေသည်။ (အို-နဗီ တမန်အပေါင်းတို့) ဧကန်မလွဲငါအရှင်မြတ်သည် အသင်တို့အား ကျမ်းဂန်ကိုလည်းကောင်း၊ ဉာဏ်ပညာ အမြော်အမြင်ကိုလည်းကောင်း၊ပေးသနားတော်မူပြီးနောက် အသင်တို့ လက်ဝယ်ရှိနှင့်ပြီးဖြစ်သော ကျမ်းဂန်များကိုထောက်ခံသော ရစူလ်တမန်တော်တစ်ပါးပါးသည် အသင်တို့ထံ ရောက်လတ်သော် အသင်တို့သည် ထိုရစူလ်တမန်တော်ကို (မိမိတို့စိတ်တွင်းမှ) မုချယုံကြည်ကြပေမည်။ ၎င်းပြင် ထိုရစူလ် တမန်တော်ကို(ကာယကံမြောက်လည်း) အားပေး ကူညီကြပေမည်။ ထို့နောက် အလ္လာဟ်အရှင်မြတ်က (အို-နဗီတမန်တော်အပေါင်းတို့) အသင်တို့သည် ဝန်ခံကြပြီလော။ ယင်းကိစ္စနှင့်စပ်လျဉ်း၍ အသင်တို့သည် ငါအရှင်မြတ်၏ ပဋိညာဉ်တော်ကိုလည်း လက်ခံကြပြီလော ဟု မေးမြန်းတော်မူ၏။(ထိုအခါ နဗီတမန်တော် အပေါင်းတို့က) ကျွန်တော်မျိုးတို့သည် ဝန်ခံကြပါပြီ ဟု တင်လျှောက်ကြလေသည်။(ထိုအခါအလ္လာဟ်အရှင်မြတ်က) သို့ဖြစ်လျှင် အသင်တို့သည် (ဤပဋိညာဉ် ဝန်ခံချက်နှင့် စပ်လျဉ်း၍) အသိသက်သေများဖြစ်ကြကုန်။ ငါအရှင်မြတ်သည်လည်း အသင်တို့နှင့်အတူ အသိသက်သေများအနက် အပါအဝင်ဖြစ်တော်မူသည် ဟုမိန့်ကြားတော်မူလေသတည်း။ (၃း၈၁၊ ဃာဇီဟာရှင်မ်ဆာဟိဘ် + ၁ မြန်မာပြန်မှ)

အလ္လာဟ်အရှင်မြတ်က တမန်တော်များထံမှ ယူထားသည့်ကတိတော်ကို လေ့လာပါသော် "အသင်တို့အား ကျမ်းဂန်ကိုလည်းကောင်း၊ ဉာဏ်ပညာ အမြော်အမြင်ကိုလည်းကောင်း၊ပေးသနားတော်မူပြီးနောက် အသင်တို့ လက်ဝယ်ရှိနှင့်ပြီးဖြစ်သော ကျမ်းဂန်များကိုထောက်ခံသော ရစူလ်တမန်တော်တစ်ပါးပါးသည် အသင်တို့ထံ ရောက်လတ်သော် အသင်တို့သည် ထိုရစူလ်တမန်တော်ကို (မိမိတို့စိတ်တွင်းမှ) မုချယုံကြည်ကြပေမည်။ ၎င်းပြင် ထိုရစူလ် တမန်တော်ကို(ကာယကံမြောက်လည်း) အားပေး ကူညီကြပေမည်။ " ဟူ၍ဖြစ်ပါသည်။

“ဤအာယတ်တော်(၃း၈၁) ၌ ရစူလ်တမန်တော်တစ်ပါးဟူသည်တမန်တော်မြတ်မုဟမ္မဒ် (ဆွလ္လလာဟုအလိုင်ဟိဝစလမ်) ကိုရည်ညွှန်းသည်ဟုသာဝကကြီးအလီသခင်နှင့် သာဝကကြီးအဗ် ဒုလ္လာဟ်ဣဗ်နု အဗ္ဗါစ်တို့က ဖွင့်ဆိုထားကြလေသည်။” (သိဘ်ဘယာနွယ်ကုရ်အာန်၊ ဃာဇီမူဟမ္မဒ်ဟာရှင်မ်ဆာဟိဘ်၊ အစောင် ၃၊ ကဏ္ဍ ၃။ စာမျက်နှာ ၂၃၆၊ ၁၉၉၄ခု၊ နိုဝင်ဘာလထုတ်။) ၃း၈၂ ပါ ရစူလ်တမန်တော်တစ်ပါးဟူသည် တမန်တော်မြတ်(ဆွ)ပင်ဖြစ်ကြောင်း ယုံမှားသံသယဖြစ်ဖွယ်မရှိပါ။

၎င်းပြင် (ပြန်လည်သတိရပါလေ၊) တစ်ရံရောအခါဝယ် ငါအရှင်မြတ်သည် နဗီတမန်တော်တို့ထံမှ ပဋိညာဉ်ဝန်ခံချက်ကို ယူတော်မူခဲ့၏။ (ထိုတမန်တော်များတွင် အသင့်ထံမှလည်းကောင်း၊ နူဟ် ထံမှလည်းကောင်း၊ အီဗ်ရာဟီမ်၏ထံမှလည်းကောင်း၊ မူစာ ၏ထံမှလည်းကောင်း၊ မရ်ယမ်၏သားတော်အီစာ၏ထံမှလည်းကောင်း၊ (ပဋိညာဉ်ဝန်ခံချက်ကို ယူတော်မူခဲ့၏)။ စင်စစ် ငါအရှင်မြတ်သည် ၎င်းတို့ထံမှခိုင်မာသော ဝန်ခံချက်ကို ယူတော်မူခဲ့၏။ (၃၃း၈၊ ဃာဇီဟာရှင်မ်ဆာဟိဘ် + ၁ မြန်မာပြန်မှ)


၃၃း၈ ပါ မီးဆားက၊ ပဋိညာဉ် မှာလည်း "...... အသင်တို့ လက်ဝယ်ရှိနှင့်ပြီးဖြစ်သော ကျမ်းဂန်များကိုထောက်ခံသော ရစူလ်တမန်တော်တစ်ပါးပါးသည်.... " ဟုဖြစ်သဖြင့် တမန်တော်မြတ်(ဆွ)၏ ကျမ်းစာတော် အလ်-ကုရ်အာန်အားထောက်ခံရန် တမန်တော်တစ်ပါးလာရောက်ဦးမည်ဖြစ်၍သာ အလ္လာဟ်အရှင်က တမန်တော်မြတ်(ဆွ)ထံမှလည်း ယင်းသို့သောကတိမျိုးကို ယူထားခဲ့သည်မဟုတ်ပါလော။

ထို့ကြောင့် ကတိတော်လာမဆီဟ်နှင့် မဟ်ဒီဘွဲ့ခံ အရှင်သူမြတ် မီရ်ဇာဂူလာမ်အဟ်မဒ်ကာဒီယာနီ(အ)သခင်၊ ကျမ်းစာမရသည့်တမန်တော်နှင့် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်အား ထောက်ခံမှုပြုသော အွမ္မသ်သီနဗီ၏နောက်ပိုင်းတွင် ခေလာဖသ်အလာမင်ဟာဂျေနဗူဝသ်၊ နဗူဝသ်ကိုအခြေခံသော ခေလာဖသ်နှင့်သာ ဆက်လက်တည်တံ့သွားမည့်အကြောင်း တမန်တော်မြတ်(ဆွ)၏ မိန့်ကြားချက်အရလည်းကောင်း၊ အလ္လာဟ်အရှင်မြတ်ယူထားတော်မူသည့်ကတိမှာ ကျမ်းစာပေးပြီး ထိုကျမ်းစာကိုထောက်ခံသောနဗီအား ကူညီရန်ပင်ဖြစ်သဖြင့် ထိုကတိတွင် ကျမ်းစာကိုထောက်ခံရန်လာသော တမန်တော်လည်း အပါအဝင်ဖြစ်ပါ၏လောဟူသည့်အမေး မှာ ထောက်ခံရန်လာသောသူ(ကျမ်းစာဆောင်ယူမလာသော တမန်တော်) အား နောက်ထပ်ထောက်ခံမည့်သူ လာပါဦးမည်လောဟူသည့်အမေးနှယ်ဖြစ်ပါတော့၏။ ဤသည် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်ပါ မုက္ခပါတ်တော်များအား စိတ်ပါဝင်စားစွာဖြင့် စေ့ငုလေ့လာခြင်းကင်းသော အမေး၊ ဂျာဟီလ် The Ignorant ၏ အမေးသာဖြစ်ပါလေတော့သတည်း။





No comments: